Forma-1 előtt

 

Felipe Massa kilencéves korában kezdett el gokartozni Sao Paulóban. Első szezonjában a negyedik helyen végzett a Paulista Micro A gokartbajnokságban. További hét éven keresztül gokartozott, legnagyobb sikere a brazil gokartbajnokságon megszerzett harmadik hely volt 1997-ben.

 

1998-ban kezdett el autókkal versenyezni a brazil Forma Chevrolet sorozatban. Első szezonjában az ötödik helyen végzett, a következőben ő lett a bajnok - tíz futamon három futamgyőzelemmel.

 

2000-ben Európába érkezett, hogy az olasz és az európai Forma Renault sorozatban versenyezzen. Mindkét sorozatban azonnal megnyerte a bajnokságot  a Cram Competition színeiben nyolc versenyt nyert a szezon során.

 

2001-ben a Forma-3000-es Euro-szériában folytatta a pályafutását, ahol a Draco Competiton-nel nyolc futamból hatot nyert meg, és ez természetesen a bajnoki címet is jelentette számára. Néhány verseny erejéig részt vett az Európai Túraautó Bajnokságban (ETC) is az Alfa Romeóval. A teljesítményére felfigyelt a Forma-1-es Sauber Petronas csapat, amely tesztelési lehetőséget ajánlott neki, és 2002-re leszerződtette a csapatába.

 

Forma-1-ben

 

Sauber

 

A 2002-es szezonban Massa 4 pontot szerzett, és a bajnokság tizenkettedik helyén végzett a Sauber színeiben. A csapattársa, Nick Heidfeld a tizedik lett 7 ponttal. A brazil versenyző gyors volt, ám sokszor hibázott, megpördült, így 2003-ra nem kapott újabb szerződést. A Ferrari vezetői azonban úgy vélték, hogy tehetséges, így felkarolták, és a 2003-as szezont a maranellói csapatnál tölthette tesztpilótaként. Ez az év sokat jelentett a fiatal brazil pilóta számára: sikerült csökkentenie a hibaszázalékát, és fejlődött az autó műszaki megértése, beállítása terén is. Massa menedzselését a Ferrari csapatfőnökének a fia, Nicolas Todt vállalta.

 

2004-ben a Ferrari ösztönzésére a Sauber ismét leszerződtette Massát versenyezni. Ebben a szezonban 12 pontot gyűjtött, és a tizenkettedik helyet szerezte meg a bajnokságban. A csapattársa, Giancarlo Fisichella 22 ponttal a tizenegyedik lett.

 

2005-ben az 1997-es világbajnok, Jacques Villenevue lett Massa csapattársa. A brazil általában gyorsabbnak bizonyult a kanadainál, és a világbajnoki pontversenyben is megelőzte: Massa 11 ponttal a tizenharmadik, Villeneuve 9 ponttal a tizennegyedik lett.

 

Ferrari

 

A 2005-ös szezon során a Ferrari egyik versenyzője, Rubens Barrichello váratlanul úgy döntött, hogy nem tölti ki a 2006végéig szóló szerződését a csapatnál, hanem a Hondához szerződik. A Ferrari számára kézenfekvő helyettes volt Massa, akinek évek óta egyengették a pályafutását. A szezonnyitó Bahreini Nagydíjon már a második rajtkockából indulhatott Schumacher mellől. A versenyen egy kipördülés majd a boxkiállásnál történt problémák miatt csak a kilencedik lett. Malajziában rajtbüntetés miatt a 21. helyről indulva az ötödik helyen ért be a csapattársa előtt. Az első dobogós helyezését az Európa Nagydíjon érte el. A szezon második felében beérte a pontversenyben Fisichellát, és a harmadik helyen végzett a világbajnokságban 80 ponttal. Massa az évben sokszor segített a csapattársának, Mivhael Schumachernek megnyerni a versenyt, ő maga Törökországban szerezte meg a pályafutásának az első győzelmét, majd Interlagosban, hazai pályán is nyert. Ezen a futamon a Ferrari megengedte, hogy Massa a hagyományos piros helyett nemzetiszínű overallban versenyezhessen. Miután Michael Schumacher Monzában bejelentette a visszavonulását, a csapat egyúttal nyilvánosságra hozta a 2007-es pilótafelállását: Massával 2008-ig szerződést hosszabbítottak, míg a brazil csapattársa a finn Kimi Räikönnen lett.

Oldalmenü
Naptár
Szavazás
Melyik csapatban látnád szívesen Massát?
McLaren
Renault
Mercedes
Red Bull
továbbra is a Ferrarinál...
Szöveges mező
Ide szövegelj...